Ponovno proživljavanje poznatih strahova

Ponovno proživljavanje poznatih strahova često može dovesti do neugodnog užasa. Ali sa remake-om Resident Evil 2, Capcom pokazuje poštovanje prema originalu, a istovremeno se trudi da ozdravljivoj atmosferi i napetoj igrici pruži primetnu nadogradnju. Na taj način, ova revitalizacija klasične igre horora preživljavanja pokazuje da serija još uvijek može ponuditi zastrašujuće iskustvo kao ni jedno drugo.

Još jednom igrate kao Leon Kennedy ili Claire Redfield. Epidemija virusa je oslobodila horde zombija i drugih grotesknih čudovišta po Raccoon City-ju, što je dovelo do niza opasnih i noćnih mora koji izazivaju susrete ova dva lika. Iako priče oba protagonista imaju slične priče i odvijaju se na istim lokacijama, u svakoj od njih postoje različiti potporni likovi i jedinstveni izazovi koji razdvajaju dva aktera.

U tradicionalnom modu Resident Evil, zadatak vam je da preživite preko noći i savladate noćne more i lukave zagonetke koje se nalaze na ulicama grada, uskim, slabo osvetljenim prostorijama policijske stanice, kao i u podzemnim prolazima. RE2 je odlična kombinacija nenametljivog pristupa preživljavanja iz originalnih igara i taktičkog, refleksno orijentisanog igranja. To je igra o eskalaciji; kako se vaši resursi smanjuju i čudovišta postaju zastrašujuća i detaljnija, pritisak se stalno povećava kako se priča razvija, i svaki trenutak se oseća sve očajnijim od prošlog. Čak i najmanja pobeda može se osećati kao velika pobeda u RE2, i često ćete se naći na sledećoj borbi prie nego što to shvatite.

Dok će oni koji su igrali originalnu igru ući sa idejom o tome šta će doći, remake čini mnogo da osveži određene susrete i lokacije. Iako su mnogi lokali i njihovi rasporedi slični – osim za dodata potpuno nova područja i novih čudovišta sa kojim bi ste se mogli sresti – događaji u njima su novi. Strahovi se ne pokreću kada ih očekujete, ili prostorija koja je ranije donosila određenu propast u vašoj glavi sada je sigurno utočište – ali onda se postavlja pitanje: ako je ova soba sigurna, koja je stvarna opasna soba?

Rane Resident Evil igre imaju reputaciju da su melodramatične, često nenamerno, ali RE2 remake ima ozbiljniji ton od prethodnih priča. Iako još uvek postoje sličnosti sa klasikom, dok likovi snižavaju napetost sa humorom kada je to prikladno, priča remakea je mnogo uverljivija, podržana nekim impresivnim dialogom i snažnim nastupima koji pomažu da se prenese hitnost i očaj. Ovo je posebno uočljivo u mirnijim trenucima, kada će protagonisti pokušati da se psihički naviknu na ono što dolazi. Čak i manji likovi dobijaju dodatnu supstancu u remakeu, sa oštrim trenucima koji su dobili osuđeni policijski poručnik Marvin Branagh i vlasnik prodavnice oružja Robert Kendo.

Claire i Leon

I Claire i Leon imaju dve različite verzije kampanje, a nakon završetka prve kampanje sa jednim akterom, od vas će biti zatraženo da započnete kampanju sa drugim. Druga kampanja, omogućuje vam da vidite priču iz drugačije perspektive. Oba scenarija su potpuno izolovana jedan od drugog, i izbori u njima neće uticati na drugi, ali ono što ovaj drugi scenarijo čini vrednim su različiti susreti i delovi koji se ne pojavljuju u prvom. To je veoma interesantan način da se ispriča priča, a sa četiri verzije kampanja između dva glavna aktera – stalno otkrivate nove detalje i događaje koji nisu bili prisutni u prethodnim delovima.

Ozbiljniji ton Resident Evil 2 dodatno je ojačan obnovljenom, fantastično atmosferskom prezentacijom, koja daje poznate detalje iz klasične igre više izraženog izgleda i osećaja. Udaljavajući se od statičkih uglova kamere od originala, sve je redizajnirano u vidu igre preko ramena, dajući više opipljivog i invazivnog osećaja straha kada istražujete. Ovo je još više pojačano besprekornim audio i vizuelnim dizajnom igre, stvarajući jezoviti, izolujući osećaj. U velikom broju slučajeva imate samo osvetljenje vaše svetiljke dok hodate po mračnim hodnicima krvave i uništene policijske stanice, sa ambijentalnom kišom i udaljenim zvukovima čudovišta koji pojačavaju napetost. Retko se osećate bezbedno u RE2, čak i kada jeste.

Impresivni nivo detalja remake-a je dosledno primetan, ali naročito tokom kišnih trenutaka. Ovi jezivi susreti kanaliziraju isti pristup straha kao kod klasika, ali su sada još realnije dočarani kroz vizuelni sjaj modernog renderovanja i animacije. Kako su zombiji jedna konstantna pretnja, brzo ćete se naviknuti da gledate kako se meso čisti dok pucate iz pištolja, kao i gledajući da su nemrtvi prepolovljeni dobro postavljenim pucnjima iz sačmare.

Ozbiljniji ton Resident Evil 2 dodatno je poboljšan obnovljenom, fantastično atmosferskom prezentacijom …

U početku, vaš slab izbor oružja ne izgleda kao dovoljan za najstrašnije užase u igri, ali postoje sredstva koja vam mogu dati prednost u nepristrasnoj borbi. Pored rasparčavanja neprijatelja dobro ciljanim snimcima koji ometaju brzinu i napad zombija, možete barikadirati određene prozore da biste blokirali gladnog zombija koji pokusava da uđe izvana. Mnoge od ovih opcija su jednostavno privremeno rešenje, što ne znači da su jedino što možete učiniti, one su od pomoći u nevolji.

Iako ćete se bez sumnje složiti sa taktikama koje dobro rade, RE2 baca neke nove izazove. U jednom od napetih susreta u igri, ukrštaju vam se putevi sa Tyrant-om, osetiće te njegovo prisustvo i čućete njegove korake kako odzvanjaju u okruženju. Iako je to bio ozbiljan neprijatelj prikazan u malim dozama u originalu, ova impozantna sila sada je veća prijetnja koja vas aktivno prati u ključnim periodima u priči. Jednostavno se ne možete predugo zadržavati u jednu prostoriju, jer će vas brzo pratiti – slično kao i Nemesis iz RE3. Ako uspete stvoriti dovoljnu udaljenost i izgubite ga iz vidljivosti, on će se odvojiti, ali će nastaviti da vreba po dvoranama.

Iako Tyrant stvara nervozno iznenađenje tokom nekih od ključnih trenutaka, postoje i druge situacije kada može poremetiti tempo Resident Evil 2. Ovo je posebno frustrirajuće kada jednostavno pokušavate da nabavite predmet ili rešite slagalicu u prostoriji u kojoj Tyrant i zombiji borave. Ono što bi trebalo da bude napeto susretanje može ponekad da postane uznemirujuće u pokušaju da se isteraju iz prostorije. Tyrant može da prekorači svoju dobrodošlicu, ali u većini slučajeva, njegovo prisustvo je stalni podsetnik na pretnju koja se pojavljuje tokom igre.

Dok RE2 često drži stvari ozbiljnim, nije sve propast i tama. Pored povremenih referenci koje prekidaju napetost, tu je i paket dostupnih sadržaja za otključavanje koji su na raspolaganju RE fanovima, uključujući i klasičnu RE2 odeću za Leon i Claire. Po završetku kampanje za oba lika, otključaćete skup bonus modova u kojima igraju fan-favoriti Hunk i Tofu. Tofu režim je najteži scenario u celoj igri.

Zaključak

Resident Evil 2 nije samo zvezdani remake originala, već je to i snažna igra horora koja donosi situacije koje izazivaju anksioznost i groteskne situacije, prelazeći neke od najboljih unosa u seriji. Ali, pre svega, remake je impresivna igra koja pruža čisto iskustvo preživljavanja užasa, samouvereno prihvatajući njegov užasni ton i retko puštajući sve do kraja priče. Iako Resident Evil 2 ima svoje korene u prošlosti, ona preobražava poznate užase u nešto što je potpuno novo.

Previous articleSamsung Q9FN QLED TV (65Q9FN) – recenzija
Next articleSamsung Galaxy S10 Bitcoin novčanik koji je procurio od Insajdera